Palazzo reale di Миланo

Palazzo reale di Миланo

Palazzo reale di milano

Королевский дворец (Palazzo Reale di Milano) на протяжении многих веков являлся резиденцией итальянских правителей в Милане. Он расположен на площади Дуомо, напротив галереи Витторио Эмануэле II.

Здание дворца было построено в центре Милана еще в XII веке, однако долгое время выполняло функции ратуши. Перестроила и расширила его семья Висконти, превратив в настоящий герцогский дворец. В росписи помещений участвовали Джотто и другие мастера мозаики и фрески. Современный вид дворец приобрел во времена Габсбургов, когда над обликом здания работал архитектор Пьермарини. В XVII веке в одном из залов на первом этаже был устроен первый в Милане постоянный театр. После того как войска Наполеона захватили Милан, в Королевском дворце поселился приемный сын императора, Евгений Богарне. В 1920 году Королевский дворец стал собственностью города и был открыт для посещения.

Он сильно пострадал от бомбардировок в 1943 году и долгое время простоял наполовину разрушенным. Множество интерьеров в неоклассическом стиле было утрачено, полностью уцелел только Зал кариатид. Реставрационные работы были завершены в 1960-х годах.

На сегодняшний день Королевский дворец восстановлен, в его залах находятся музеи, проходят выставки. Очень популярен среди туристов музей Миланского собора, занимающий девять залов в восточном флигеле дворца. Также стоит увидеть Зал кариатид, Зал гобеленов и прекрасную парадную лестницу, выполненную по проекту Пьермарини.

Вид на дворец с Миланского кафедрального собора
Интерьеры дворца, пострадавшего во время Второй мировой войны, были воссозданы реставраторами

Время работы: 9:30-17:30. Выходной – понедельник. Стоимость билетов: вход во внутренние помещения (Museo della Reggia) бесплатный. Стоимость посещения выставок различается, в среднем 8-9 евро. Как добраться: площадь рядом с Кафедральным собором, станция метро Duomo. Адрес: Piazza del Duomo, 12, Milano.

  • Страна:Италия
  • Город:Милан
  • Адрес: Piazza del Duomo, 12

Северная Италия, как и вся страна вообще, переполнена достопримечательностями. На каждый квадратный метр здесь приходится по одному архитектурному шедевру и по два живописных. Среди всего этого великолепия Королевский дворец Милана (Палаццо Реале), занимает довольно скромное место. Дворец пострадал во время войны, восстановлен был лишь к началу 60-х годов. Безвозвратно утрачены уникальные фрески, скульптуры, предметы интерьера. Ко всему стоит добавить, что расположен дворец рядом с умопомрачительным Миланским собором, что делает его еще более скромным и даже незаметным.

История

Еще в 12 веке на месте нынешнего «палаццо» стояла скромная городская ратуша. Превратить ее в резиденцию задумал представитель знатного рода Висконти. Старая ратуша превратилась в элегантную резиденцию, а потом и просто в помпезный дворец. С течением времени менялись владельцы дворца, менялся и внешний облик Палаццо Реале. Среди хозяев Королевского дворца были Габсбурги, Бонапарты, Сфорца. «Приложился» к облику дворца и Муссолини, приказав окончательно перестроить его по своему небезупречному вкусу. Потом была война, уничтожившая остатки старинных фресок. Теперь дворец приглашает туристов посетить сразу несколько музеев.

Музей Миланского собора

Центральную часть дворца занимает музей, посвященный истории главной достопримечательности Милана – Дуомо (Кафедрального собора). В коллекции музея деревянный макет храма, проекты, рисунки, чертежи. Все девять залов экспозиции украшают уникальные скульптуры, живописные работы, бесценные документы. Все связано с готическим чудом – Кафедральным собором Милана.

Придворная церковь

Одно из древнейших, из сохранившихся, строений дворца. Особое внимание стоит уделить фреске «Распятие», «висячему саркофагу», а также колокольне. Атмосфера раннего Возрождения сохранилась здесь вопреки всем перестройкам.

Музей современного искусства

Редко кто приезжает в Италию за современным искусством. Совершенно напрасно. Именно Италия – родина футуризма. В коллекции музея лучшие работы итальянских и европейских художников 20 века.

Выставочные залы

Самые интересные выставки Милана проходят именно в Палаццо Реале. Василий Кандинский, Огюст Роден, Модильяни, Пикассо – это только несколько последних выставок.

Стоимость входа в Палаццо Реале зависит от того, что вы хотите посмотреть. Музей современного искусства – бесплатно. Обычный билет – 9 евро. Выставки обойдутся дороже.

Лучшие дни для посещения – четверг и суббота. В эти дни музей открыт для посетителей до половины одиннадцатого вечера.

Фасад королевского дворца Милана не поражает великолепием. Возможно, виной этому грандиозный Миланский собор, затмевающий все вокруг своей роскошью. А может быть просто невезение — палаццо Реале столько раз перекраивали, разрушали и восстанавливали, что от оригинального облика немногое осталось. Бомбежка 1943 г. очередной раз превратила здание в руины, погубив украшенные скульптурами и фресками интерьеры, уцелел только Зал кариатид. Восстановление длилось до 1960 г, теперь здесь разместились несколько музеев, регулярно проходят художественные выставки.

Что посмотреть

9 залов дворца занимает Музей Миланского собора. На стендах — богатая коллекция рисунков и чертежей, иллюстрирующая 600-летнее строительство. Центральное место отведено деревянной модели храма, экскурсоводы подробно объясняют особенности архитектуры здания, рассказывают обо всех его 70 зодчих. У стен — копии скульптур, стоящие на высоких шпилях.

Самая древняя уцелевшая часть дворца — церковь Св. Готтарда с восьмигранной колокольней и первыми в городе башенными механическими часами. Ее возвели по повелению герцога Аццоне Висконти в 1336 г. Он и упокоился под здесь в «висячем» саркофаге, украшенном мраморными барельефами. С тех времен сбереглась фреска «Распятие» школы Джотто и полотно Джованни Креспи «Святой Карл Борромео».

Музей современного искусства занимает помещение Палаццо дель Аренджарио, стоящего на месте снесенного в 1930 г. правого крыла Палаццо Реале. С его открытой галереи любил выступать перед народом Бенито Муссолини, ныне залы наполнены работами европейских и итальянских творцов 20 века.

Практическая информация

Адрес: Милан, Piazza del Duomo, 12. Веб-сайт (а англ.).

Как добраться: на метро до ст. Duomo, на трамваях №№ 1, 2, 3, 12, 14, 16, 24, 27 до ост. Duomo.

Время работы: понедельник с 14:30 до 19:30, вторник, среда, пятница и воскресенье с 9:00 до 19:30, четверг и суббота с 9:30 до 22:30.

Цена билета для взрослых 14 EUR, пенсионеров, студентов и посетителей с ограниченными возможностями — 12 EUR, школьников 6 EUR, для детей младше 6 лет вход бесплатный. Цены на странице указаны на ноябрь 2018 г.

Palazzo Reale di Milano, from today to September 12 art, music and poetry protagonists of Experiri

The Experiri project represents an exceptional cooperation opportunity between different artistic, musical and scientific disciplines. It aims to rethink the role of art, illuminating its experiential process from a multidisciplinary perspective.

Born from an idea of ​​the artist Marco Nereo Rotelli, engaged for years in an original research on the connections between art, poetry and light, the project, promoted and produced by Palazzo Reale, municipality of Milano-Cultura, Art Project and 2Changingart takes place in one of the most prestigious contexts of Milan and best suited to host art and culture. After ten years, Rotelli returns to illuminate the historic and monumental environments of the Royal Palace with his art, expressing his creativity in the Caryatids room.

In such a complex path, Rotelli chooses the path of multidisciplinarity, inviting protagonists of international caliber coordinated by Elena Lombardi. Participating, each with their own competence and creativity, the poets Adonis and Yang Lian, the photographer Aurelio Amendola, the musician and DJ Alessio Bertallot, the composer Roberto Cacciapaglia, the physicist and geologist Paolo Dell’Aversana, the philosopher Massimo Donà, the director Franco Piavoli, the singer-songwriter Alberto Fortis.

For five days, from today until 12 September 2021, it will be possible to participate in streaming or in person, by reservation only, to an event in progress: the creation of a “device of the arts” inside the room of the Caryatids transformed into a site of multifaceted creativity. Art, music, poetry and photography, cinema and theater will interact creating renewed symbiosis.

Rich will be the contributions of the guest authors: Maria Vittoria Baravelli, art-sharer; Mauro Bertagnin, architect; James Bradburne, general manager of the Brera Art Gallery; Domenico De Masi, sociologist; Oscar Farinetti, entrepreneur; Antonio Lanzillo, designer; Alessio Lega, songwriter; Francesco Marelli, digital creative, Andrea Margaritelli, president of the National Institute of Architecture; Federica Restani, actress; Pietro Verardo, a scholar of Futurist music.

Related Posts

Chinese artist Ai Weiwei, arrested and then forced into exile, uses his notoriety to denounce,…

15th edition of the international contemporary art fair Art-O-Rama, in Marseille. MARGOT MONTIGNY The last…

From the 21 al July 31, 2021 come back on Giffoni Music Concept, organized by…

Here comes the Flower Festival 2021 from 5 to 23 July at the Courtyard of…

Romuald Hazoumè, in 2009. JEAN-DOMINIQUE BURTON FRANCE 2 and TV5 MONDE — EVERY SUNDAY -…

Il mondo di Monet a Palazzo Reale di Milano

Mostre

MILANO – Con oltre 50 opere di Claude Monet, l’artista più amato tra gli Impressionisti, apre il 18 settembre 2021 la stagione espositiva di Palazzo Reale a Milano.

La rassegna, a cura di Marianne Mathieu, realizzata in collaborazione con il Musée Marmottan Monet di Parigi, da cui proviene l’intero corpus di opere, e l’Académie Des Beaux – Arts – Institut de France, introduce alla scoperta di opere chiave dell’Impressionismo e della produzione artistica di Monet sul tema della riflessione della luce.

L’esposizione dà quindi conto dell’intero excursus artistico del Maestro impressionista, a partire dai primissimi lavori che raccontano del nuovo modo di dipingere en plein air e da opere di piccolo formato, si passa ai paesaggi rurali e urbani di Londra, Parigi, Vétheuil, Pourville e delle sue tante dimore.

Sette sezioni raccontano il mondo di Monet

Suddivisa in sette sezioni, la mostra introduce immediatamente il visitatore in una sala allestita con mobili originali del periodo napoleonico, che vuole essere un omaggio a Paul Marmottan, il fondatore del Musée Marmottan Monet.

L’esposizione si apre con richiami alle origini del Musee Marmottan Monet che, nel corso del Novecento, ha incrementato le collezioni tramite rilevanti donazioni di opere impressioniste, tra cui spicca la raccolta donata da Michel, figlio di Claude Monet.

A seguire, ogni sezione approfondisce diversi aspetti che consentono di ricostruire l’itinerario artistico di Monet, dalle prime tele alla pittura en plein air, che infrange ogni gerarchia accademica, per arrivare a una forma di astrazione che sarà il preludio alla modernità. La pittura diventa gestuale, la forma svanisce lasciando il posto al movimento e al colore, e dalla rappresentazione si passa allo schizzo, via via sempre più indecifrabile.

Tra le opere da ammirare in queste sezioni ci sono Sulla spiaggia di Trouville (1870), Passeggiata ad Argenteuil (1875), Charing Cross (1899‐1901), e poi ancora Il Parlamento. Riflessi sul Tamigi (1905) fino alle splendide Ninfee (1916-1919).

L’ultima sezione si concentra sul tema dei fiori che hanno di fatto accompagnato tutta la vita di Monet. Le rose, dipinte nel 1926 all’età di 85 anni (lo stesso anno della sua morte), sono dunque un omaggio dell’artista alla natura, l’ultima sua celebrazione a un soggetto che ha segnato sia la sfera privata che quella lavorativa.

Promossa dal Comune di Milano-Cultura e prodotta da Palazzo Reale e Arthemisia, la mostra, visitabile fino al 30 gennaio 2022, rientra nel progetto museologico ed espositivo “Musei del mondo a Palazzo Reale” nato con l’intento di far conoscere le collezioni e la storia dei più importanti musei internazionali.

File:Palazzo Reale di Milano.jpg

Further authorizations required by the Italian «Code of Cultural Heritage and Landscape» (Codice Urbani), under Legislative Decree No. 42, dated January 22, 2004, and its subsequent amendments, regarding the reuse of the picture.

This image reproduces a property belonging to the Italian cultural heritage as entrusted to the Italian government. Such images are regulated by Articles 106 et seq. of the Italian Code of Cultural Heritage and Landscape under Legislative Decree No. 42, dated January 22, 2004, and its subsequent amendments. These regulations, unrelated to copyright regulations, establish a system for the protection of Italy’s historic and artistic heritage and its standards of dignity. Among other things, these regulations provide for the payment of a concession fee by those who intend to benefit economically from reproductions of property belonging to the Italian cultural heritage. Reproduction of this image is permitted for personal use or study. A further authorization by the Italian Ministry of Heritage and Culture is required for reproduction for any other purpose, and particularly for commercial use. Such commercial use includes, but is not limited to, use in (a) any form of advertising, and (b) any company name, logo, trademark, image, activity, or product.

Licensing [ edit ]

  • to share – to copy, distribute and transmit the work
  • to remix – to adapt the work
  • attribution – You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • share alike – If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same or compatible license as the original.

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 CC BY-SA 4.0 Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 true true

File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeThumbnailDimensionsUserComment
current05:32, 28 September 20174,608 × 3,072 (6.01 MB) Vinpao (talk | contribs)User created page with UploadWizard

You cannot overwrite this file.

File usage on Commons

The following 3 pages use this file:

File usage on other wikis

The following other wikis use this file:

  • Usage on ca.wikipedia.org

Metadata

This file contains additional information such as Exif metadata which may have been added by the digital camera, scanner, or software program used to create or digitize it. If the file has been modified from its original state, some details such as the timestamp may not fully reflect those of the original file. The timestamp is only as accurate as the clock in the camera, and it may be completely wrong.

Palazzo Reale di Milano

Palazzo Reale di Milano (Royal Palace of Milan), formerly Palazzo del Broletto Vecchio, was for many centuries the seat of the government of Milan and a royal residence until 1919, when it was acquired by the state, becoming a venue for exhibitions and events.

Originally designed with a system of two courtyards, then partially demolished to make room for the Duomo, the palace is located to the right of the facade of the Cathedral of Milan, opposite to the Galleria Vittorio Emanuele II.

SHORT HISTORY

A former palace that stood on the same area in the late Middle Ages, the Broletto Vecchio, also called Brolo di Sant’Ambrogio, was the first documented seat of the Municipality of Milan. The palace, built before the 10th century, ended this function in 1251, when the municipal office was moved to the Palazzo della Ragione.

Broletto Vecchio was then demolished, and in its place was built the Palazzo Reale, known at first as the Palazzo del Broletto Vecchio, recalling the name of the pre-existing building. Palazzo Reale became a political center during the lords of the Torriani, Visconti and Sforza families, taking later the role of Palazzo Ducale, the seat of the Duchy of Milan.

In the first half of the 16th century, with the fall of the Sforza government and the French invasion, Castello Sforzesco, which until then had been the official residence of the Dukes of Milan, became more and more a fortress, rather than a pleasant place to live. Under the French rule of Louis XII, the court house was moved to the Palazzo Reale.

After the arrival of the Ferrante Gonzaga in Milan, in 1546, the building flourished, and became worthy of the residence of the Milanese governor. To pursue this project, Governor Gonzaga demolished the ancient church of Sant’Andrea al Muro Rotto, annexing the area to the palace.

At the end of the 16th century, with the arrival of the Governor Antonio de Guzmán y Zuniga, Marquis of Ayamonte, the architect Pellegrino Tibaldi was comissioned to make new renovations to the palace.

In 1745, Giovanni Luca Pallavicini, Governor of Milan, became preoccupied by the internal reorganization of the building. He started from the furnishings that were completely renewed, and restored the rooms around the garden with the help of the architect Francesco Croce. The most significant transformation was the merging of the Sala dei Festini and the Salone di Audienzia, to create a huge ballroom measuring 46 meters in length and 17 meters in width, the current Sala delle Cariatidi (Hall of the Caryatids).

By the will of the Archduke Ferdinand Karl of Austria-Este, Governor of the Duchy of Milan between 1765 and 1796, the palace was renovated starting with 1773, under the direction of the architect Giuseppe Piermarini. The first act of the new architect was to eliminate the side of the courtyard towards the Duomo, creating the so-called Piazzetta Reale. Externally, Piermarini gave a sober and austere character to the construction, detaching itself from the Baroque and inaugurating the Neoclassic in Milan.

In 1796, Napoleon Bonaparte conquered Milan and established the Cisalpine Republic. The Royal Palace took the name of Palazzo Nazionale (National Palace) and became the seat of the government of the new republic. In 1805, with Milan becoming the capital of the newborn Kingdom of Italy, given by Napoleon to his adopted son Eugène de Beauharnais, the palace reached its peak. Eugène de Beauharnais enlarged the building, after a project by Luigi Canonica.

After the proclamation of the Kingdom of Italy, in 1861, the palace became the property of the House of Savoy. On October 11, 1919, Palazzo Reale was sold by the House of Savoy to the Italian State.

The palace suffered serious damage on the night of August 15, 1943, when the city was bombed by the English Air Force. Only in 1947, after the war, a restoration began, especially focused on the Sala delle Cariatidi. The Hall regained its notoriety in 1953, when it hosted a Picasso exhibition in Milan.

HOW TO GET THERE

The closest Metro station is Duomo, on the Metro Line M1, which has many exits to the Piazza del Duomo. You can also reach the Royal Palace by tram (Lines 12, 16 and 19) or by bus (Line NM1), getting off at the stop with the same name, Duomo, located nearby.

Читайте также  Balsamic vinegar of modena
Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Adblock
detector